Friday, October 30, 2009

Flashback on... Chen Man... I first saw one of her photographies in London on Spring 2008 @the Albert & Victoria Museum for the "China Design" exhibition, and then a few months later I was attending her vernissage @Maeght Galeries in Paris.
What catch my eye were the vivid colors, the sophisticated makeup and the 3D technique she uses. Sometimes harsh, sometimes delicate, sometimes alluring, her pictures have  the true effect of depth you think you can touch and feel. Appealing too, were the structures and postures of her chinese models playing magnificient and outrageous pin-up like in the 50's. A mockery towards her Chinese traditions (that's what I told the journalist anyway...), I guess ?
I was totally smitten by her work ! I wish I could afford a piece of it !
Retour sur image... Chen Man... J'avais vu ses photographies pour la première fois à Londres, été 2008, au Victoria & Albert Museum à l'occasion de l'exposition "China Design". Quelques mois plus tard, elle exposait à la Galerie Maeght à Paris. J'avais donc fait un petit détour à son vernissage...
Ce qui accroche tout de suite le regard ce sont les couleurs vives, les maquillages sophistiqués et sa technique 3D. Parfois rudes, parfois délicates, parfois aguichantes, ses photographies ont une profondeur telle qu'il serait possible de traverser chaque image.
Etaient aussi provocantes les compositions et postures de ses mannequins chinoises jouant les pin-up des années 50. Un pied de nez à ses traditions chinoises (c'est en tout cas ce que j'ai répondu au journaliste) j'imagine ? 
J'étais totalement conquise par son travail ! Et aurais tant aimé pouvoir m'offrir une de ses œuvres !

No comments:

Post a Comment