Friday, May 28, 2010

My highlight of the month is a shop in NYC located in my favorite district the Lower East Side.
Maryma Nassir Zadeh is a studio-shop filled with natural light just the kind that one can dream of I pretty like Spree in Paris 18 I designed with wrought iron, wood, glass, concrete... all raw materials that distil theirs natural shades and give the space this casual and elegant, uncluttered and artistic atmosphere, as the fashion and accessories selections. Great designers, sense of style, colors, preconception combine the crafted mood yet sophisticated which I love so much !
The e-shop is also a beauty ! Uncluttered, bright, colorful ! This could sound silly but it's a real moment of fullness when I e-shop there !
Your turn to judge.


Ma boutique coup de cœur du moment se trouve à NYC dans mon quartier favori le Lower East Side.
Maryam Nassir Zadeh est une boutique atelier baignée de lumière naturelle comme on en rêve I un peu comme Spree dans le 18è I faite de fer forgé, de bois, de verre, de béton.... des matériaux bruts qui distillent leurs teintes naturelles et confèrent à l'espace cette atmosphère décontractée et élégante, épurée et artistique, tout à l'image de la sélection textile et accessoire. Des grands noms de la création, un style, des couleurs, un parti pris conjuguent l'esprit "crafted" mais sophistiqué dont je raffole !
Le e-shop est aussi un petit bijou ! Epure, lumière, couleurs ! C'est idiot mais je me sens pleine de plénitude quand je shoppe dessus !
Je vous laisse en juger par vous même.


1 comment: