Tuesday, September 14, 2010

First thing I did when I landed over Paris 2 weeks ago (and after 3 weeks vacation) was a quick tour around the Palais Royal shops...
There was actually one thing I had to see since the images came out last May/June...! One thing I knew would be my ONE OF A KIND piece of the AW season..

THE ACNE STRAPLESS leather cocktail DRESS with a pocket detailed front.
[Inner top body is built up like a corset with bonings. Inner grosgrain ribbon with hook and eye closure holds the waist. Four leather bellow flap pockets with press buttons and straps are attached at front bust and just below the waist. Wide taped exposed back zip opening at center back neck to bottoms. Skirt hemline is slightly shorter in the back, has one back slit, and ends just above the knee. Fully viscose lined. Fit is tight and narrow.] 

The fitting of it ended up with a tacit agreement between the 2 of us : "I will come back and pick you up, I promise"...

La première chose que j'ai fait à mon retour à Paris il y a 2 semaines (et ce, après 3 semaines de vacances) a été un tour rapide dans les boutiques du Palais Royal ...
Il y avait une chose que je devais impérativement voir de près, depuis que la publication des images mai/juin dernier...! Une chose que je savais être ma PIÈCE DE LA SAISON automne/hiver ..

LA ROBE BUSTIER ACNE  en cuir avec poche frontale détaillée.
[Corps intérieur haut est construit comme un corset avec armatures. Ruban gros-grain intérieur à l'hameçon et la fermeture des yeux détient la ceinture. Quatre poches à rabat en cuir à soufflet avec boutons-pression et les sangles sont attachés au buste avant et juste sous la taille. Ouverture par un large zip scellé et retourné 
au centre de la nuque jusqu'au bas du corps. Ourlet jupe est légèrement plus courte dans le dos, a une fente en arrière, et se termine juste au-dessus du genou. Entièrement doublé viscose. Taille serré et étroit.]

L'essayage de celle-ci s'est soldée par avec un accord tacite entre nous 2 : «Je reviendrai te chercher, je te le promets" ...


The pocket wedge boots are awesome too ! 
Les bottes multi-poches à talons compensés sont géniales, elles aussi !


No comments:

Post a Comment