Thursday, August 5, 2010

A couple days ago, I was asked if I speak about men fashion on my blog... "Yes, sometimes...". Then I looked into my blog posts history... In fact, not that much talking about men fashion.
I will immediately correct this default and tell you about men shoes, though men fashion topic is much much larger than that. Stay tuned for upcoming posts : Fashion, fashion for men...
I promise !
My personal favorite of the moment I for you guys I are the Opening Ceremony M1 (Desert Boots)...
They're vintage Clark lookalike, aren't they ?
The new thing about these is in the sole : thiner, all leather, instead of that thick crepe rubber and its fat looking style, which I find a bit hayseed by the way.
The Opening Ceremony updated version of Desert Boot is chic and casual, sport and classic inspirations. Business working suit or cotton pants or even bermudas/shorts, M1 fit perfectly well !
And when M1 come with different fabrics I as leather, suede, nubuck, canvas and even foal I and colors I from classic tones to flashy ones I no one can resist.
My Chéri Chéri already got 2 pairs of them !
If I were a guy, I would buy them all ! True !
Il y a 2 jours de cela, on me demandait si je traitais de mode masculine sur mon blog... "Oui, parfois...". Et puis, je suis allée regarder l'historique de mes billets... En fait pas tant que ça en réalité.
Je vais donc rectifier cet oubli et vous parler chaussures de mecs, même si le sujet de la mode masculine est bien plus large. A suivre dans les prochains volets : La mode, la mode pour les hommes...
Promis !
Mon coup de cœur du moment I pour vous les hommes I ce sont les M1 (Desert Boot) d'Opening Ceremony...
Elles ont un faux air de Clark d'il y a 10 ans, vous ne trouvez pas ?
La nouveauté est dans la semelle : plus fine, en cuir, au lieu de cette crêpe épaisse qui alourdissait la silhouette Clark et donnait un air un peu "plouc".
Une revisite pour un look chic et décontracté, sport et classique. Costume trois pièces ou pantalons en toile ou encore bermidas/shorts, c'est simple tout lui va !
En plus, quand les M1 font leur grand show, ça donne des versions cuir, suede, nubuck, toile et même poulain, des couleurs sombres et du flashy bien sûr...
Pour vous prouvez que je les adore vraiment : mon Chéri Chéri en a déjà 2 paires...!
Moi, si j'étais un mec, je les prendrais toutes ! Si si !


I can't finish this post without a few words for ladies, right ?
Well, check out the Rachel Comey upcoming boots collection... I'm completely crazy about them I all of them !
Available at Creatures of Comfort and La Garçonne e-shops.
Same advise as earlier and because I'm a shoes freak : buy them all ! Inconditionally !
Allez... quelques mots pour nous les filles quand même...
Les boots de Rachel Comey pour la rentrée... Regardez un peu... J'en suis raide dingue !
Disponibles notamment sur Creatures of Confort et La Garçonne.
Et là I même conseil que pour les mecs I et parce que je suis une fille mordue de chaussures, je les veux toutes !



1 comment: