Thursday, February 25, 2010

April 2008, my wandering at Abbesses district took me to Rue Garreau. So far so good, nothing that worth to be told ... accept that little thing at No. 8 of this street, a new gray shale frontage holds all my curiosity. Behind the glass half misty, 6 or 7 Japanese people in white blouses got real busy behind a black lacquered bar, embedded in a interior design playing with black and "fake black" color palette, glossy and mats effects I with here and there touches of red and white colors ...
The custom-made interior designed by Christophe Pillet is set : welcome at Guilo Guilo, my gastronomic crush, my story of steadfast love with Eiichi Edakuni's divine art and relentless creativity, the Kyoto prestigious young chef, since that Spring 2008.
Nothing, truly nothing, is left to chance I Japanese perfectionism of course I refinement extends to the art of the table custom hand made in Kyoto especially for Guilo Guilo. At the rate of one rendez vous every 2 months at 9:30pm sharp, Guilo Guilo has become my canteen, my 2nd home. And, if I'm faithful and committed to this unique address I trust me I've tested almost every new Japanese openings for the last 2 years in Paris I it is also due to Edasan's aura, his good humor, his open-mindedness and his Japanese accent, all that makes him a fascinating character.
Besides, with a 45€ unique menu that changes every month, this is an inestimable gift of the heart that Edasan offers us !
Go check it out, you'll understand ...
Avril 2008, ma promenade aux Abbesses me conduit rue Garreau. Jusque là rien qui ne vaille la peine d'être raconté...à ce détail près qu'au n°8 de cette rue, une nouvelle devanture gris schiste retient toute ma curiosité. Derrière la vitre à moitié embuée, 6 ou 7 japonais(e)s en blouses blanches s'affairent derrière un bar/comptoir laqué noir, lui-même, incrusté dans un design intérieur jouant avec le noir et les faux noirs, les brillants et les mats I et puis par ci par là des touches de rouge et de blanc...
Le décor sur mesure signé Christophe Pillet est planté : bienvenu chez Guilo Guilo, mon coup de foudre gastronomique, mon histoire d'amour inébranlable avec l'art divin et l'implacable créativité de Eiichi Edakuni, son prestigieux et jeune chef Kyotoïte, depuis ce printemps 2008.
Rien, mais vraiment rien n'est laissé au hazard I perfectionnisme japonais oblige I le raffinement se prolonge jusqu'à l'art de la table designée à la main à Kyoto, du sur mesure pour Guilo Guilo.
A raison d'un rendez vous tous les 2 mois à 21h30 précises, Guilo Guilo est devenu ma cantine, mon 2è chez moi. Et si je suis si fidèle et attachée à cette adresse unique I et j'en ai testé des nouvelles ouvertures japonaises sur Paris croyez moi I c'est aussi à cause de l'aura d'Edasan, sa bonne humeur, son ouverture d'esprit et son accent qui en font un personnage captivant.
En plus, à 45€ le menu unique qui change tous les mois, c'est un inestimable cadeau du cœur que nous fait Edasan !
Allez-y, vous comprendrez...

No comments:

Post a Comment